W 2009 roku opracowaliśmy grę inspirowaną historią antykomunistycznego podziemia zbrojnego, która jest czymś pomiędzy LARPem (Live Action Role Playing) a grą miejską. Charakteryzuje się sporą swobodą działania, co w dużej mierze wynika z otwartego i elastycznego scenariusza. Z założenia gra ma unikać bezsensownego biegania po mieście z punktu do punktu (co jest częstym elementem gier miejskich) dając większe pole manewru samym graczom, zmuszając ich do strategicznego myślenia, łączenia faktów i wytężenia wyobraźni historycznej.



Gracze muszą się zachowywać tak jak ludzie żyjący pół wieku temu. Nie powinni więc paradować z bronią po ulicy (chyba, że są z MO). Nie powinni być ubrani w dres. Nie powinni popijać Coca coli z plastikowej butelki. Winni za to być ostrożni, używać haseł, mieć na uwadze to, że w każdej chwili mogą zostać zatrzymani i wylegitymowani (bez dobrych dokumentów ani rusz!).

Pierwszą fabularną grę miejską przeprowadziliśmy w listopadzie 2009 roku. Osadzona była w Tarnowie roku 1946. Jej celem było wykonanie wyroku śmierci na kapitanie Lwie Sobolewie - doradcy NKWD przy tarnowskim PUBP. Tak narodziła się seria Tarnów'46.



Mając na uwadze orgomną popularność Tarnowa'46 wśród młodych ludzi postanowiliśmy stworzyć projekt większy, wychodzący poza granice Małopolski. Mamy nadzieję, że zaowocuje on grami przeprowadzonymi w innych częściach naszego kraju, co z kolei przyczyni się nie tylko do przypomnienia o wyklętych żołnierzach, ale również do znacznego podniesienia poziomu wiedzy na ich temat.